کشتی سرگشته

کشتی عمر

کشتی سرگشته

کشتی عمر

ابعاد اتاق خواب مستر در مجله مبلمان و دکوراسیون داخلی

خطوط مستقیم و جسورانه در این سبک ترجیح داده میشوند. از عناصر و مواد طبیعی و لوازم جانبی مانند قابهای چوبی، تزئینات فلزی و مبلمان در این سبک استفاده میشود. پنتری روم  مفهوم مینیمالیست چیزی است که در استرالیا بسیار محبوب است. مفاهیمی از طراحی مدرن را در بر میگیرد و آنها را بیشتر آسان میکند. پالتهای رنگش خنثی و نرم هستند؛ اثاثیه ساده هستند، و هیچ زرق و برق زیادی در لوازم جانبی یا دکوراسیون وجود ندارد. مینیمالیسم در نهایت با مفهوم قابلیت و خطوط فوق تمیز تعریف میشود. دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین به سبک سنتی غربی ست که تغییراتی مطابق زمانه حال در آن صورت گرفته است. در دکوراسیون کلاسیک تک تک اجزا در یک هماهنگی دقیق، با نظم مشخص و تعریف مبتنی بر اصول دکوراسیون انتخاب شده و چیدمان می شوند. سبک نئوکلاسیک که به دوره رنسانس روم و یونان باستان باز میگردد، یکی از انواع سبکهای دکوراسیون داخلی است که در قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت که در آن تمایل بسیاری به لوکس و با شکوه بودن مشاهده میشد. اما اگر بخواهیم نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم میتوان گفت: نئوکلاسیک، ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک است». این سبک مخصوص کسانی است که دارای روحیه با نشاط بوده و به دنبال دنیایی از رنگ ها در منزل خود میگردند. سبک نئو کلاسیک تا حدودی میتواند ترکیبی از سبک کلاسیک سنتی باشد با این تفاوت که این سبک در رنگهای گوناگون خود را نشان میدهد، اما دکوراسیون کلاسیک تنها رنگهای سفید و بسیار روشن را میطلبد. مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک، این است که هیچ محدودیتی در استفاده از مواد، مبلمان و تزئینات وجود ندارد اما از اصول خاصی تبعیت می کند. در این سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب میآید.

بدین صورت که برای صندلی ها و مبلمان یک نفره یک کوسن و برای مبلمان ۲ الی ۳ نفره از سه یا پنج کوسن استفاده شود. توجه داشته باشید که کوسن های بزرگ تر در مقایسه با بالشتهای کوچک تر دارای جلوه و نمای بیشتری هستند. اگر به سبک دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستید می توانید از تعداد زوج کوسن استفاده نمایید. برای این منظور کافی است که در دو طرف مبل از دو یا چهار کوسن استفاده کنید.دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن  این سبک چیدمان موجب می شود که مبل جلوه منظم هندسی داشته باشد. اما می توان برای ساخت فضایی ترکیبی به صورت تلفیقی از کلاسیک و مدرن از هر تعداد کوسنی استفاده نمود. اگر به ساختارهای منظم علاقه مند هستید می توانید از تعداد کوسن زوج (۲ یا ۴ کوسن) استفاده کنید. اما درصورتی که به دنبال خلق محیطی نامتقارن در فضای نشیمن خود هستید بهتر است که تعداد کوسن ها را به صورت فرد (۳ یا ۵) برگزینید. برای محیط های غیررسمی و صمیمی می توانید از دو کوسن در یک سمت مبل و یک کوسن در سمت دیگر مبل استفاده نمود.

انواع مختلفی از مبل شزلون در بازار ایران وجود دارند که عبارت اند از راحتی، کلاسیک یا استیل. مبل های زیبای شزلون می توانند از پارچه یا چرم ساخته شوند که البته نوع چرمی آن بیشتر رواج دارد. استفاده از این مبل در دکوراسیون داخلی وقار و زیبایی دوچندانی به طراحی داخلی واحد می دهد و جذابیتش را دوچندان می کند. در دسته بندی انواع مبلمان، مبل های تختخواب شو را در زیرمجموعه مبل های فوتون قرار می دهند. همان طور که اشاره کردیم مبل های فوتون در حقیقت دسته کلی تر مبل های تخت شو هستند. ویژگی های منحصربه فرد مبل فوتون باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. به این مبل ها در اصطلاح مبل تبدیل شونده یا رو تخت شو هم می گویند. مهم ترین تفاوت مبل فوتون با مبل تخت شو در این است که مبل فوتون به یک تخت خواب کامل تبدیل نمی شود. بلکه فقط تا جایی می تواند از هم باز شود که راحتی فرد بیشتر تأمین شود و بتواند یک چرت کوتاه هم بزند.

ازاین رو برای نصبش به چسب نیازی نیست و می توان در محیط های مختلف از آن ها استفاده کرد. اصلاً می توانید آن ها را با خود به خانه بیاورید و با خود ببرید. این ویژگی برای اجاره نشین هایی که به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت می دهد بسیار اهمیت دارد. چون می توانند کف پوش موردعلاقه خود را همیشه با خودشان بردارند و ببرند. از طرف دیگر پارکت های چوبی این گونه نیستند و برای نصب آن ها حتماً به چسب های مخصوصی نیاز است. این موضوعات باعث شده تا امروزه اغلب مشتریان استفاده از کف پوش لمنیت را بر پارکت های چوبی ترجیح دهند. بابمو سومین مدل از کف پوش های چوبی است که ظاهر منحصربه فردی به واحد می دهد. حس و حال کف پوش های بامبو بسیار با طراوت و دل انگیز است و حقیقتاً می تواند طبیعت را به خانه شما بیاورد. کف پوش های بامبو را واقعاً از چوب های بامبو می سازند.

با توجه به نام این سبک می توان متوجه شد که این سبک برای ویلا ها یا خانه هایی که در ساحل دریا واقع شده اند. و یا هم چنین برای افرادی که به دریا علاقه بسیاری دارند، بسیار مناسب است. در حقیقت این سبک در بیشتر ویلا هایی که در شمال کشور واقع شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری از سبک ساحلی در ویلا های شمال کشور موجب شده است که زیبایی و جذابیت این ویلا ها چندین برابر شود. کمد دیواری چند منظوره  یا به بیان دیگر باعث می شود که طبیعت وارد فضای داخلی ویلا ها شود. استفاده از مبلمان کرم یا سفید و ترکیب آن ها با رنگ های سرد از جمله ویژگی ها و خصوصیات سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی می باشد. که می تواند فضای داخلی ویلا ها را آرامش بخش و صمیمی تر جلوه دهد. شما اگر مایل هستید از سبک ساحلی برای دکور ویلا ی شمالی خود استفاده کنید. توصیه می کنیم که از بالش هایی که دارای الگو ها و طرح های راه راه هستند.

اگر فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی شما سفید است، مبلمان نارنجی رنگ بهترین انتخاب برای اتاق شما. رنگ نارنجی با تاثیر گذاری بالای خود می تواند نقطه عطف اتاق شما باشد. این رنگ می تواند با پرده و کوسن هایی که خطوطی از رنگ های قرمز و آبی و بنفش دارند ترکیب شده و گرمای خاصی را به اتاق شما ببخشند. استفاده از تضاد های رنگی نیز می تواند دکوراسیون داخلی اتاق شما را تحت تاثیر قرار بدهد. اگر خواهان ترکیب های شاد هستید می توانید از دو رنگ قرمز و آبی در کنار یک دیگر استفاده کنید. برش این دو رنگ در کنار یکدیگر می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. برای اتاق خواب دختر کوچکتان مبلمانی با رنگ صورتی انتخاب کنید، خواهید دید که چگونه چشمانش از شادی برق خواهد زد. برای این که نشاط بیشتری را به اتاق خواب کودک دلبندتان بیاورید می توانید از رنگ سبز برای دیوار ها بهره ببرید و شادی بیشتری را برای کودک تان به ارمغان بیاورید.

این مدل گویی برای سربازهای جنگجهانی که بازوهای خود را در جنگ از دست دادهاند ساخته شده و به بیدست شهرت یافته است. این مبل در بین انواع مبل با دارا بودن دسته کوتاه یا محل قرارگیری دست، پایینتر از حد استاندارد و در عینحال بلند بودن پشتیهای پشت سر به مدل انگلیسی مشهور است. با توجه به ویژگیهای بیان شده این مبل از جمله مبلهای راحتی در دکوراسیون داخلی است و باتوجه به جنس پوشش و مدل آن میتواند در قسمتهای مختلف پذیرایی قرار گیرد. احساس نرمی و فرو رفتن در عمق یک بخش نرم، خستگی را از تن بیرون نموده و احساس آرامش خوبی با آدم القا می کند به خصوص اگر این مبلها به ماساژور نیز مجهز شده باشند. این مبل دارای تنظیمات برقی است و برای افرادی است که مدت زمان نسبتاً طولانی را پای تماشای تلویزیون میگذرانند. شاید انتخاب این مبل برای خانه انتخابی زیبا و مناسب نباشد، اما کاربری و راحتی این مبل، آنرا از میان انواع مبلهای گفتهشده جدا میسازد.

برای این کار از کوسن های بزرگ و پشتی با طرح ایرانی استفاده می شود. شاید بد نباشد بدانید که رنگ اصلی فضای دکوراسیون سنتی قرمز است. رنگ قرمز نماد اصالت و طراحی سنتی می باشد. استفاده از گل و گیاه برای القای حس زنده بودن و جریان زندگی بسیار مناسب است. اضافه کردن سازهایی از قبیل تار و سه تار در طراحی سنتی نماد شادی به حساب می آید. می توان با استفاده از شمع و بهره گیری از طرح شعر، آرامش مطلقی را در فضا ایجاد کرد. از دیگر پیشنهادات برای این سبک طراحی داخلی استفاده از کرسی است. می توان گفت حس نوستالژی دوران کودکی و رفتن به روستا را زنده خواهد کرد. ابعاد اتاق خواب مستر  استفاده از گرمای وصف نشدنی کرسی در سرمای زمستان یک ایده عالی محسوب می شود. یکی از ایده های طراحی دکوراسیون داخلی سنتی استفاده از صنایع دستی به عنوان رو دیواری و زیراندازهای دستبافت است.

لزومی ندارد که سطوح بالکن خود را فقط با پارچههای کتان، بافتهشده و یا ضد آب پوشش دهید. در تصویر زیر به عنوان مثال، از پوست گوسفند برای زیبایی و لطافت بیشتر هنگام نشستن بر روی نیمکت چوبی استفاده شده است. فقط یادتان باشد که حتما پارچههای ظریفتر را قبل از طوفان و باران به داخل خانه ببرید! لزومی ندارد که حتما برای دیزاین بالکن خود از انواع صندلی یا نیمکت استفاده کنید. یک فرش ساده در کنار یک گلدان، میتواند فضای ساده و بیآلایشی به بالکن یا تراس شما بدهد. شما برای داشتن یک بالکن زیبا، حتما نیازی به انواع گیاهان یا دکورهای آویزان ندارید. گاهی اوقات، همه آنچه که شما نیاز دارید؛ یک مجموعه صندلی و یک میز کنار کوچک است. به طور کلی، روشهای بیشماری برای استفاده از سبک و سلیقه شخصی شما در ایجاد یک بالکن خیرهکننده، هر چقدر هم کوچک باشد، وجود دارد. شما میتوانید در حین طراحی دکوراسیون بالکن خود، با بهکارگیری نکات و ایدههای مطرح شده؛ احساس اطمینان بیشتری از دکوراسیون و دیزاین نهایی داشته باشید.

  • سفر بین ستارهای
  • سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
  • سبک روستیک یا روستایی
  • محافظ پایه
  • سبک امروزی
  • کابینتهای توکار
  • استفاده از خلاقیت در طراحی فضا

هنگام شروع دکوراسیون داخلی پذیرایی ، لوازم اصلی و اساسی اتاق را مد نظر داشته باشید. مبلمانی تطبیق پذیر و بی رنگ خریده، سپس آن گونه که دوست دارید به آن ها جلوه دهید.نقطه کانونی اتاق نشیمن را تعیین کنید. در اتاق نشیمن نقطه کانونی نقطه ای است که معمولاً تلویزیون، پنجره یا شومینه قرار دارد. با این حال در این نقطه می تواند هر چیزی باشد که می خواهید وقتی در اتاق نشیمن نشسته اید، آن را ببینید. بزرگ ترین وسایل خود را در نقطه کانونی قرار دهید. این وسیله احتمالاً مبل شما خواهد بود. جلوی مبل می توانید قالیچه پهن کنید. بین قالیچه و نقطه کانونی کمی فاصله بیاندازید. بقیه وسایل خود را به شکل U در اطراف مبلتان بچینید. برای مثال در دو طرف مبل دو صندلی با یک زاویه قرار دهید و میز را جلوی مبل قرار دهید، طوری که در دسترس باشد. سعی کنید شکل U ی متعادلی ایجاد کنید. اگر یک وسیله بزرگ را در یک طرف مبل قرار دهید تعادلش با صندلی کوچکی که در طرف دیگر قرار دارد یا با لبه میز بر هم می خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد